Valtuustoryhmältä aloite kiinteistöjen sisäilmasta

15.2.2016

Orimattilan Kokoomuksen ja Kristillisdemokraattien valtuustoryhmä jätti aloitteensa tänään (15.2.) valtuuston kokouksessa.
Jokivarren koulun D-osa menee keväällä remonttiin sisäilmaongelmian takia.

Valtuustoaloitteella halutaan selvitettävän, mitkä syyt ovat johtaneet kaupungin kiinteistöjen sisäilmatilanteen nopeaan heikkenemiseen.

Orimattilan Kokoomuksen ja Kristillisdemokraattien valtuustoryhmä jätti tänään (15.2.) valtuustoaloitteen kaupungin kiinteistöjen sisäilmatilanteen ja siihen johtaneiden syiden selvittämiseksi. Valtuustoaloite kokonaisuudessaan alla:

VALTUUSTOALOITE

Etelä-Suomen Sanomat julkaisi muutamia vuosia sitten artikkelin, mihin oli selvitetty päijät-hämäläisten koulujen sisäilmatilannetta. Ketkä muistavat tuon artikkelin saattavat myös muistaa sen sisällön, josta me orimattilalaiset saimme olla ylpeitä. Yhdessäkään kouluistamme ei oltu havaittu sisäilmaongelmia.

Noista päivistä tilanne on muuttunut. Sisäilmaongelmien takia koulurakennuksista ovat olleet esillä Jokivarsi, Luhtikylän koulun päiväkotiosa, Tietävälä ja Yhteiskoulu sekä muista kiinteistöistä Urheilutalo ja Jymylinna. Mitä on tapahtunut?

Kokoomuksen ja Kristillisdemokraattien valtuustoryhmä esittää selvitettäväksi, mitkä syyt ovat meillä johtaneet tilanteen nopeaan pahenemiseen. Löytyykö tapauksille jokin yhdistävä tekijä?

Valtuustoryhmämme ei hae aloitteellaan syyllisiä vaan syitä. Meillä on edelleen sisäilmaltaan terveitä vanhoja rakennuksia, on juuri käyttöönotettu Järvikunnan koulu ja suunnittelemme uuden Urheilutalon rakentamista. Ryhmämme haluaa estää näiden rakennusten sairastumisen.